tiistai 23. tammikuuta 2018

-22 C!

 
Tämän takia minä rakastan tammikuuta! Joka päivä on niin kaunista, että silmiin sattuu!
 Tosin iphonen mielestä -22C ei ole ollenkaan hauskaa ja olen onnistunut kolmena päivänä jo jäädyttämään sen kuvailuinnoissani niin, ettei se ole enää heräillyt henkiin ilman uutta latausta...
Mitä huikeita kelejä! Onneksi on ollut aikaa ulkoilla ja olen löytänyt toppahousutkin, joten ei ole tarvinnut palella.
 Minulle on tullut tavaksi maanantaisin kävellä töistä kotiin sillä tässä elämän välitilanteessa minulla ei ole yleensä maanantai-iltaisin autoa, kun se on J:llä. Hänen autohankintansa on vielä vaiheessa.
On ollut kaikin puolin jännittävä tammikuu. Olen tehnyt tarjouksen asunnosta ja odottelen nyt sitten, että nappaako vai onko jossain muualla meidän tuleva koti. Elämän muutosten keskellä voin erinomaisen hyvin. Tammikuu on ollut puhdistautumisen aikaa. Aloin lukea Merjan minulle joululahjaksi antamaa KonMari-kirjaa ja olen ihastunut. Ja siis aikeissa liittyä tähän aivopesuseurakuntaan. Kotoa on lähtenyt 7 jätesäkillistä vaatteita viikon aikana! Hallelujah! Ihanaa, kun ei tarvitse säilyttää vanhoja Star Wars -teepaitoja vaan voi sanoa että kiitos palveluksestasi, olet tehtäväsi täyttänyt, hyvästi vanha ystävä! Minulla on laatikollisia tavaraa, jota en ole viimeisen 7 vuoden tässä asumisen aikana käyttänyt. Ne lähtevät kierrätykseen heti! Juuri päättyneen kolmen viikon kirppikseni aikana myin 150 tavaraa ja nettosin 80euroa. Aika heikoille tuntipalkoillehan siinä pääsee, mutta ainakin menivät uusiin koteihin. Tästedes taidan kuitenkin viedä Fiidaan ja UFFille noita, liian kova homma on se kirputtaminen ja minulla on muutakin puuhaa. Ihanaa on se, että vihdoin olen saamassa kotini järjestykseen - enää puoli vuotta suursiivouksen päätökseen;)

Siivoamisen lisäksi olen harrastanut päivittäistä liikuntaa ja syönyt terveellisesti. Olen myös tänään 23.päivää ilman alkomahoolia! Hyvä minä. Hyvinvointi on juuri se, jolla jaksan ja pärjään ja pysyn työkykyisenä.

Poikasen kanssa on harjoiteltu ja harjoitettu hiihtoa, luistelua ja mäenlaskua.

Ihanaa, kun on ollut pakkasta ja lunta kerrankin niin, että on kunnollinen talvi Jyväskylässä. 

Oltiin viikonloppuna kolmen muksun ja kahden aikuisen voimin Halssilan hiihtomaalla pulkkamäessä.
Se on aikuisellekin varsin hyvä kuntojumppa käppäillä esim. 10 kertaa ylös tuota mäkeä. A tietenkin juoksi paikalle kuin mikäkin pieni vuorenvalloittaja.
Välillä mentiin mukkelis makkelis.
Laskettelemaan asti ei olla vielä päästy, mutta mietinnässä on, että hommattaisiinko poikaselle tiimalasimallin sukset ja valjaat... Jos sen nyt opettaisi laskemaan niin parin vuoden päästä sit olisi mukava yhteisharrastus siinä.
Liikunnallinenhan tämä muksunen on ja sitä menoa rakastaa.
 Pulkan veto sujuu hyvin itsenäisesti jo.
 Ja jopa oman vuoron odotus. Mun iso poitsukka <3.
Tammikuusta on otettu ilo irti kyllä, eikä ole ollut pelkkää arkea ja työtä ja reeniä. Rutiinit rullaavat kivasti. Nyt kuitenkin niihin tulee särö, koska lähden huomisaamuna pienelle työmatkalle Lontooseen loppuviikoksi. Perjantai-iltana sitten kotiin. Mites teidän vuosi on lähtenyt käyntiin? 


 /This is why I love January: Because it's so beautiful that it hurts my eyes to be outside! We have plenty of snow in Jyväskylä this year and I've been skiing and skating with Topfish. January of course is also a time to get health routines in order - today it's my 23rd day without Booze! Hurrah! There has been a lot of sports and healthy eating plus some snowy games with kids... I don't know much better ways of spending Januaries to be frank. We have also been searching for a house, which of course is not such an easy task to do... many things to consider and risks to manage. I've even made an offer for one - let's see how that plays out. Exciting times ahead. How has your year started?
 
Pictures of me (c) Juha Manninen 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Like in Facebook

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...