maanantai 22. heinäkuuta 2019

Onko sinulla vaikeuksia siirtyä lomalle?

Eka varsinainen lomapäivä. Mitäh? Olen lomalla... Aivot eivät osaa käsitellä asiaa. En muista montako vuotta olisi siihen, että olisin viettänyt kesälomaa Suomessa, kotona. Toki kesälomalle jääminen ei ole niin helppo juttu. Viimeiset kaksi yötä olen nähnyt mitä mielikuvituksellisempia painajaisunia. Ensin palattuani toimistolle olivat siirtäneet minut vanhaan jaettuun toimistooni jonkun tuntemattoman tyypin kaveriksi ilman että olivat kertoneet minulle asiasta. Ihmettelin, että miten tapaan opiskelijoita, nauhoitan webinaareja tai kestitsen vierailevia yrityksiä tästä lähtien... Samaisessa unessa mietin, että jos tämä todellakin on elämäni vaikein asia niin minulla ei taida olla oikeita ongelmia... Noh, sitten viime yönä olin jälleen Agoralla. Tällä kertaa minun tehtävänäni oli kuljettaa ryhmä vierailevia kolleegoja korkeiden puujalkojen(!?!?) varassa Agoran edessä olevien pylväiden välissä ilman, että pudotan heidät maahan... Eli noin yhteenvetona voisin sanoa, että jonkinlainen työstressin purkautumisprosessi on alitajunnassa meneillään selkeästi. Asiaa ei auta se, että minun hommastani ei voi koskaan olla 'täysin' lomalla eli toki vastailen lyhyesti opiskelijoille ja kolleegoille kun heillä on jotain kysyttävää, mutta en ala tekemään siis mitään raportteja, arvointeja, artikkeleja, hankehakemuksia yms muuta 'kunnon työtä' nyt tässä seuraavan parin viikon aikana. Nyt aion viettää aikaa pikkumuruni kanssa biitsillä ja mökillä. Ja nähdä ystäviä ja sukulaisia. Ja sit aion catch upata vähän blogipostejani, joita en oo saanut reissun päältä aikaiseksi.

Viimeisen kuukauden aikana olen käynyt Espanjassa, Italiassa, Sloveniassa, Ruotsissa, Kiinassa ja Georgiassa. Ei siis ihme, että on pää vähän pyörällä. Reissut on olleet ihania, vaikkakin raskaita. Monessa hetkessä on ollut päälimmäisenä on kuitenkin kiitollisuuden tunne. Se, että tämä on mun elämää. Että saan nähdä maita ja tavata ihmisiä, joista tulee mun ystäviä. Yhteydet erilaisiin ihmisiin on kyllä elämän suola ja sokeri <3

Onks teillä vaikeuksia siirtyä lomailemaan?

/This is my first actual holiday day. And I have severe problems in 'being on holiday'. I keep having nightmares about my workplace and office... Like that I have to 'carry on colleagues' through dangerous high ground places... or that they move me into new offices without telling me and then complain that they have sent me a message through 'Telegram' which I have never received... Clearly information systems can cause holiday anxiety!!! 

I am planning of two weeks of beach and summer cottage time with my little man. And of course seeing friends, family and relatives. I have had quite a ride over the last month, visiting six different countries... The trips were full of amazing moments, but they were also tiring. That's the other side of travels. Now I plan to just relax, swim in the lake, maybe sit back and catch up with some blog posts that I have not yet gotten around writing in the beginning of this year.

Is it easy for you to get onto holiday mode?

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Like in Facebook

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...