perjantai 24. joulukuuta 2021

Hyvää Joulua 2021!

 

Hyvää Joulua 2021! Tuntuu, että vaikka olen ollut äitiyslomalla niin joulu saa aikaan jonkun asteen stressin.

Heti kun tajusin sen, päätin laskea rimaa ja priorisoida: Mikä tässä elämässä onkaan tärkeää...?
Tällä hetkellä tärkeää on vain ja ainoastaan viettää näiden tyyppien kans aikaa. Ja ton isoimman murun tietty.
Tärkeää ei ole: Miten siistiä on kotona - onko kaikki joululahjat välttämättä perillä aattona - Onko tukka kiharrettu tai että onko meillä just kaikkia niitä ruokia joita joka vuosi syödään...
Tällä viikolla tulin ajatelleeksi miten jokainen luo oman stressinsä ja kiireensä. Ja että miten siihen lääkkeenä voi vaan lakata stressaamasta ihan vaan päättämällä, että minulla ei ole nyt kiire. Olen nyt tässä. Istun lapsen kans lattialla - pärryytän hänen vatsaa ja katson kun hän kikattaa naurusta.
Tänä syksynä olen stressannut vähemmän kuin pitkään aikaan, mikä sai minut myös ajattelemaan: Työni aiheuttaa minulle painetta. Pidän työstäni kovasti ja ajattelen välillä, ettei se ole kovin vaativaa tai raskasta. Se on kuitenkin illuusio: Kaikki deadlinet, kaikki aikataulut, joita työ elämääni luo - aiheuttavat painetta.
En aio lopettaa työtäni, mutta tiedostan nyt, että voisi olla ihan ookoo jossain elämänvaiheessa tehdä vähemmän töitä. Minun ei tarvitse ottaa lisää vastuuta. En nauti siitä. Sen sijaan nautin siitä, että voin katsella lasteni kasvavan.
Ihan yksinkertaisia ajatuksia, joita on hyvä pitää mielessä kun ensi vuosi kolkuttelee ovelle.
Minun äitiyslomani on mennyt kovin varkain. Joko se on lähes ohi???
Ajatukseni on palata työhön pehmennetysti helmikuussa.
Mutta nyt on aika nauttia joulusta.
Vietämme joulua Jyväskylässä. Tänä vuonna ei ole meidän vuoro järjestää joulua joten otamme L:n ja Juhan kanssa iisisti... Aattona vieraillaan haudoilla ja syödään puuroa Timon ja Seijan luona. Illalla menemme jouluruokailemaan ja availemaan lahjoja anoppilaan. Toivotan kaikille rauhallista ja valkoista joulua sinne missä oletkin!
/Happy Christmas! I hope also you guys have finally left all the stress aside and focus on what is most important. I know I will!


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Like in Facebook

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...