maanantai 13. toukokuuta 2013

Let me Euroviisut you!

Tällä viikolla euroviisujen vihaajien kannattaa pysyä poissa tästä blogista, sillä varmastikin suurin osa postauksia tulee käsittelemään tätä kulttuurien kohtaamista rakkaalla mantereellamme. Tänä vuonna toteutan euroviisupostauksen hieman erilaisena. Olette todennäköisesti tietoisia, että olen euroviisufani, mutta tänäkin vuonna biisien popittaminen on minulta jäänyt aika myöhäiseen vaiheeseen... Noh, pohjoisen reissulla meillä oli aikaa autossa kuunnella lähes kaikki kappaleet läpi. Ilahdutan teitä nyt kertomalla autoraatimme pisteet kuunnelluille biiseille. Arvovaltaiset tuomarit olivat Matias 20v (euroviisuapprentice, joka on kuulema viime aikoina saanut enemmän skillsejä), Kati 32v (silloin tällöin pärjännyt veikkauksissakin) ja Ritva 67v.(kuulema antiikin aikainen) - Mainittakoon siis, että minä olen kuunnellut näitä noin kerran läpi, Matias about 2 viikkoa putkeen ja osaa biisit ulkoa ja Ritva ei ollut koskaan kuullut yhtään aiemmin.

Skaala oli 1-5 tähteä. Kirjoitin ylös myös kommentteja sikälimikäli niitä oli.

1 Albania - Identitet

Matias: 2
Ritva: 1
Kati: 1
Yhteensä: 4

2 Moldova - O Mie

Matias: 4
Ritva: 3
Kati: 4
Yhteensä: 11

3 Belarus - Solayoh

Matias: 3
Ritva: 3
Kati: 3
Yhteensä: 9

4 France -  L'enfer et Moi

Matias: 1
Ritva: 2
Kati: 1
Yhteensä: 4

5 Lithuania - Something

Matias: 3
Ritva: 2
Kati: 5
Yhteensä: 10

6 Hollanti - Birds

Matias: 1 
Ritva:  1 "meinasin antaa kaks mut en anna kun tekään ette antaneet"
Kati: 1
Yhteensä: 3

7 Eesti - Et uus saaks alguse

Matias: 2"Miks sä lähetät tällasen biisin"
Ritva: 2
Kati: 3 "Naapurintyttökappale"
Yhteensä: 7
8 UK - Believe in Me
Matias: 3 "Mun mielipide perustuu siihen, miten mä arvelen et nää pärjää euroviisuissa"  
Ritva: 3
Kati: 4
Yhteensä: 10

9 Unkari - Kedvesem

Matias: 4 "Tää on niin erilainen muista biiseistä tänä vuonna" 
Ritva: 4
Kati: 4
Yhteensä: 12 -Meni kärkeen

10 Saksa - Glorious

Matias: 4 "Tää on viis koska tää on Cascada, mut kyllä tää alkaa pitkästyttää jossain vaiheessa"  
Ritva: 4
Kati: 4
Yhteensä: 12

11 Romania - It's my life

Matias: 2"Tässä on pakollinen dubstep insert." 
Ritva: 2
Kati: 1
Yhteensä: 5

12 Kypros - An Me Thimase

Matias: 3
Ritva:  2
Kati:  2 "Tää kyllä laahaa. Modulaatio, mut tosi keskinkertanen"
Yhteensä: 7

13 Venäjä - What if

Matias: 3 "Tää on mun mielestä tylsä. Kliseinen. Tuntuu että tää on kestänyt kauan. Tää vaan toistaa itteensä ja kärsii siitä"
Ritva: 3
Kati: 4 "Venäjällä on tasalaatu. Tässon hyvä D-osa"
Yhteensä: 10

14 Armenia - Lonely Planet

Matias: 1 "Mr. Average" 
Ritva: 2
Kati: 1 "Armenia on puhelinluettelomaa, että se pääsee jokatapauksessa jatkoon, mut on tää kyllä aika ankee"
Yhteensä: 4

15 Espanja - Contigo hasta el final

Matias: 2 "Tää ei vakuuttanu mua. Aina lauletaan et aurinko nousee, aurinko laskee ja sinä lähdet"
Ritva: 2 "Koska en muista siitä mitään"
Kati: 1 "Ei kyllä kovin kummmonen oo"
Yhteensä: 5

16 Bulgaria - Samo shampioni

Matias: 4"Tässon hyvä träkki. Tykkään semmosesta musiikista jossa on kiinnitetty huomiota tähän träkkiin. Mut mistä en tykkää on tää laulu. Onneks tässä loppupuolella ei lauleta ollenkaan... Tässäkin on muuten dubstep" 
Ritva:  3
Kati: 4 "Rumpukapulapariskunta 2007 vuodelta. Mä oon ilahtunu että nää on tullut takaisin. Tosin näillä on ihan sama konsepti. VArsinkin tässä rumpusoolossa"
Yhteensä: 11

17 Tanska - Only Teardrops

Matias: 5 "Maailmanparannusbiisi, joka on youtubekatsojien suosikki, ihan varmasti top3 ellei jotain ihmettä tapahdu. Tää saa kaipaamaan jotain rakasta ihmistä" 
Ritva:  3
Kati:  5 "Tää voi voittaa. Tää menee euroviisujen vesiteemaan. DripDrop - waterfall jne. Perusaiheita"
Yhteensä: 13 ***** Tämän raadin voittajakappale

18 Islanti - Eg a lif

Matias: 2 "Bilbo Baggins. I am glad you have finished your journey" 
Ritva:  2
Kati: 2"Tule takaisin hobittilaan"
Yhteensä: 6

19 Azerbajzan - Hold Me

Matias: 4 "Varmaan pärjää aika hyvin, ehkä viitosen kärjessä. Ei oo tätä genree parempaa biisiä. Ja on sanomaa. "
Ritva:  2
Kati:  4 "Mä vähän arvelinkin ettei tää pure Ritvaan"
Yhteensä: 10

20 Malta - Tomorrow

Matias: 3 "Hyvän mielen biisi, renkutus mut on hittejä youtubessa" 
Ritva: 2 
Kati: 1 "On musta oikeesti huono"
Yhteensä: 6

21 Slovenia - Straight Into Love

Matias: 2 "Dubstepkiintiö, mut tää ei oikeesti oo mitään dubsteppiä. Edes minä joka tykkään dubstepistä en voi hyväksyä tällasta raiskausta"
Ritva: 2 
Kati: 2
Yhteensä: 6

22 Kroatia - Mizerja

Matias:1  "Mä oon aika sallivainen enkä kovin helpolla lynkkaa biisiä. Mut tää on kyllä ykkönen, tää on niin tylsä"
Ritva:  2
Kati: 1 "En kyllä ymmärrä miten tämmösellä voi lähtee"
Yhteensä: 4

23 Kreikka - Alcohol is Free

Matias: 4 "Biisi ei kyllä kerro alkoholismista kuulema. Et se on vaan yks kohta. Mut tää ei oo kyllä mitään kreikkalaatua. Tää vetää, tää on erilainen kuin nuo muut"
Ritva: 3 "Tää on kansallismusiikkia"
Kati: 3 "Tässä laahausympäristössä tää on virkistävä"
Yhteensä: 10

24 Suomi - Marry Me

Matias: 3"On niillä nyt häämerkkoja ja pyrotekniikkaa. Jos ne vetää hyvin niin ne voi pärjätä" 
Ritva:  2 "No tää nyt ei oo paljo mittään"
Kati:  2 "No tää on asenteellinen"
Yhteensä: 7

25 Makedonia - Pred da se razdeni

Matias: 4"Tässä on niin lupaava alku, mutta sit tulee mitä surkein kertsi" 
Ritva: 2 
Kati: 2"Tää on jotenki niinku sotkuinen"
Yhteensä: 8

26 Italia - L'essenziale

Matias: 1 "Italia ei kyllä ihan hiffaa. Italialta taattua paskaa"
Ritva: 2
Kati: 2
Yhteensä: 5

27 Ruotsi - You
Matias: 4"Tää pärjää. Tää on itseasiassa ihan hyvä"
Ritva: 2
Kati: 4
Aisha: ++ "Alkoi laulelemaan mukana"
Yhteensä: 10

28 Sveitsi -  You and Me

Matias: 3"Tää on seilori"
Ritva: 4
Kati: 4
Yhteensä: 11

29 Ukraina - Gravity

Matias: 4 "No voitte olla osittain oikeassa"
Ritva: 1
Kati: 2 "Mummielestäkin tää oli tekotaiteellinen"
Aisha: "Go go!"
Yhteensä: 7

30  Israel - Only for Him / Rak Bishvilo

Matias: 5 "Mä tykkään tästä. Sulla (katilla) on kriitikon mielipide"
Ritva: 2 "No en mä tota jaksais kuunnella, toi kajotti - tuli ooppera mieleen"
Kati: 4 "No ei tää huono oo, mut joo."
Yhteensä: 11

31 Montenegro - Igranka

Matias: 3"Tää on se parempi dubstep. Tää on se shokkiefektibiisi tältä vuodelta"
Ritva: 3"Alussa oli parempi"
Kati: 3 "No ei tää niin huonokaan oo..."
Yhteensä: 9

32 Norja - Feed you my love

Matias: 5"Tää on hyvä biisi huolimatta tästä alusta, tätä mä jaksasin kuunnella outside eurovision. Kieltämättä bondimainen."
Ritva: 4 "Siinä oli hyviä kaikuja"
Kati: 3 "Tällä naisella on jamesbond tunnusmusiikkien laulajaääni"
Yhteensä: 12

33 San MArino - Crisalde (Vola)

Matias: 3 ""
Ritva: 5 "Siinä oli keveyttä ja vaihtelevuutta"
Kati: 3 "Tää muuttuu aika kympillä. Mä luulen et tää on ufopolin listalla korkella"
Yhteensä: 11

34 Itävalta - Shine

Matias: 2 "Ei se rasittanut, mut ei oo ollut mun mieleen"
Ritva: 1 "Tost ei jääny mitään mieleen, ei pystynyt pitämään mun ajatuksia"
Kati:  2
Yhteensä: 5

35 Georgia - Waterfall
Matias:  1 "Ei ihme et tää ei oo mun listalla"
Ritva:  2 "On ihan sekava"
Kati:   1"Ei oo kauheen hyvä"
Yhteensä: 4

36 Latvia - Here we go
Matias: 3 "Tässon beatboksausta"
Ritva: 2
Kati:  2
Yhteensä: 7

37 Belgia - Love Kills
Matias: 2 
Ritva: 2
Kati:   2
Yhteensä: 6

38 Irland - Only Love survives
Matias: 1"Oon kuunnellut tällasia miljoona. Miten joku jaksaa tehä tällasta geneeristä"  
Ritva: 2
Kati:  3 "Tää on geneerinen, mutta selkeä"
Yhteensä: 6

39 Serbia - Ljubav je sjuva
Matias: 2 
Ritva: 2
Kati:  4
Yhteensä: 8

Sellaiset oli tämän raadin scoret. Huomenna semi ykkösestä ennustetta kehiin.


I listened to the Eurovision Songs with my brother and my aunt. This is our judgement (what we like). The winner is Denmark. Probably will win it all. Tomorrow I will post on the semifinal one prediction.

2 kommenttia:

  1. Minua ei tämä vuosikerran taso inspiroi ollenkaan. Vain yksi biisi (Moldova) on vedonnut minuun niin että luukutan sitä vapaaehtoisesti. Huono vuosi, parempia odotellessa saatan jopa jättää semit tänä vuonna katsomatta (!) Lauantaina toki tänne kokoontuu ihmisiä finaalia seuraamaan.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo mä oon samaa mieltä, ettei oo kovin kaksinen vuosi mun mielestä:( Parempiakin on ollut.

      Poista

Like in Facebook

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...