torstai 29. joulukuuta 2016

Englannin maalaismaisemissa

 Minä olen sillälailla onnekas, että olen saanut viettää jouluja ja kesiäni jo monen monituisen vuoden ajan näissä maisemissa.
 Kun pistää hynttyyt yhteen jonkun tyypin kanssa 13,5 vuotta sitten, ei tule miettineeksi, että minkähänlaisissa maisemissa muuten vanhempasi asuvat...
 Koska arvaapa mitä? Niissä maisemissa lapsesi viettää kesiään ja talviaan...
 Ja sinä itsekin leijonan osan lomiasi, jos olet yhtä perhekeskeinen kuin minä olen...
 Minä olen kuitenkin ollut kovin onnekas.
 Koska nämä maisemat, joissa lomiani saan viettää, ovat todellakin Englannin maaseudun kauniinmpia.
 Salaiset puutarhat, humisevat harjut ja kotiopettajattaren romaanit olivat lapsuuteni kirjoja. Nyt aikuisuuteni todellisuutta saan viettää näissä maisemissa ja olen siitä kovasti kiitollinen.
 Kävimme anoppini kanssa useammalla pitkällä kävelyretkellä kirpakkaassa maaseututalvisäässä.
 Poikani on ollut kuumeessa, joten hän ei tällä kertaa ollut mukanamme.
 Eräänä aamuna kävelimme 45minuuttia (suuntaansa) lempi pubiimme, The Crowniin aamiaiselle.
 Ja millainen aamiainen se olikaan...? Eggs Royale eli uppomunia lohen, hollandaisen ja englantilaisen muffiinin päällä. Ehkä parasta aamiaista ikinä, kun siihen oli vielä alkajaisiksi kotitekoinen hedelmäsmoothie... Pakko oikeasti opetella tekemään kotona...
 Meille sattui mitä huikein sää.
 Pellot hohtivat auringon kultaa.
 Lähtöaamunamme oli todella tiukka sumu ja jääkerros kasveilla.
 Henkeäsalpaavan kaunista sekin.
 Niin usein minusta tuntuu, että elämäni on juuri tätä...
 Pakahduttavaa kauneutta.
 Jota ei voi oikein edes sanoin kuvata.
Onneksi olen oppinut napsimaan, edes jonkunlaisia kuvia, joista saa jotain kuvaa siitä, miten kaunista se on.
 Nyt ollaan jätetty maaseutu taakse ja pysähdymme pari päivää Southendissä, jossa J:n isä perheineen asuu.
 Kaksi hyvin erilaista kotia Englannissa. Minulle niissä vieraileminen joka joulu on rikkaus. Mutta minä en olekaan avioerolapsi.
/When you meet a man or a woman and decide that you'd like to spend the rest of your life with them... What you don't really pay attention to is 'What kind of landscape do their parents live'... Well, perhaps one should. Because these are the places you will spend your holidays winter and summer for the rest of your life... I was extremely lucky of course. I chose someone whose parents both live in places of extreme beauty: One is the countryside which is potrayed in these pictures. Every time I go, I keep on thinking: One could not get this experience without knowing natives. One would not know these paths to walk on, these sheep to feed with mints. Aren't I lucky to be able to get this treat around twice a year... My mother-in-law and I walked to the Crown (pub) for breakfast one day and she treated me with some Eggs Royale. By far my favourite breakfast btw...  Note to self: Learn how to make poached eggs. Thank you so much P for entertaining us for 5 days and for all these wonderful views of outstanding natural beauty:)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Like in Facebook

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...