torstai 7. tammikuuta 2021

40 Vuotta

Täytin tänään 40. Goodbye 30's. 

 Miten vietin merkkipäivääni?

Toistaiseksi olen juhlinut merkkipäivääni aamusta iltaan. Rakas lapseni herätti klo 04, joten aamuista laatuaikaa hänen kanssaan tuli jo vietettyä. Kahdeksan maissa rakkaat ystäväni Naomi ja Juuli veivät minut yllätysaamiaiselle - olin sen verran pihalla tästä, että aloin itkeä vasta ravintolassa. Synttärilounaalle läksimme sukulaisten kanssa Friends and Burgersiin toiveestani. Anopilta sain ison kukkavihkon ja loppupäivä onkin fiilistelty kotona Juhan kans. Jaaa sit ehkä vielä intialaista takeawayta... Paljon syömistä ja rakkaita ihmisiä <3. Äiti leipoi kakun jo viime viikolla kun olimme Kajaanissa loman vietossa. Nämä kuvat tässä postauksessa ovat sieltä. Tänään on ollut täydellinen päivä.

Miltä tuntuu olla 40? 

Varoitus: ällöä. Tuntuu merkittävältä. Tein paljon asioita kahdenkymmenen ja kolmenkymmenen välillä. Olen elänyt niin elämärikasta elämää kuin vaan voin. Nähnyt maailmaa, väitellyt tohtoriksi, tehnyt uraa, tavannut huikeita ihmisiä ja rakastanut perhettäni. En keksi mitä enempää toivoisin. Kaikista suurimmat parasta ovat olleet kokemukset ympärilläni olevien ihmisten kanssa. Silti minulla on ollut vielä yksi toive ja nyt se on totta. Toiveeni kasvaa sisälläni. Tämän suurimman elämän lahjan olen saanut rakkaaltani. Niin ihmeellistä kuin se onkin, olen jälleen raskaana. On kulunut tasan 10 vuotta edellisestä, ensimmäisestä kerrastani. Siis myös 30-vuotissyntymäpäivilläni odotin. Olen itse syntynyt -81. A on syntynyt vuonna 2011. Hänen sisaruksensa toivottavasti syntyy kesällä 2021. Numeroissa on jotakin enteellistä. Ikäänkuin etukäteen suunniteltua.

Järjestänkö nelikymppiset?

No tottakai! Minullahan on tapana juhlia vasta myöhemmin saman vuoden aikana. Yleensä juhlat on pidetty helmi-maaliskuussa, kun ihmiset ovat selvinneet joulu-uudenvuoden juhlaputkestaan ja taas valmiina bileisiin. Viime vuonna synttärijuhlani olivat aivan viime hetkellä maaliskuussa. Vain viikkoa myöhemmin koulut suljettiin ja poikkeustila astui voimaan. Mikä onni että saimme vielä silloin tavata toisemme! Olen siis mietiskellyt, että tänä vuonna siirrän juhlani reippaasti alkusyksyyn. Toivon siinä vaiheessa koronarokotuksen olevan jo sen verran kattava, että juhlat voitaisiin turvallisesti pitää... Toinen taka-ajatus juhlien siirtämisellä on se, että voisin mahdollisesti silloin nauttia alkoholia (ohhoh!). Missä juhlat pidetään, on vielä auki. Nelikymppisiin voisi sopia jokin vielä grandöösimpi lokaatio ja toki myös joku pompöösi teema. Olen saanut ehdotuksena 'Doctors and Nurses', joka korona-ajan juhliin sopisi vallan mainiosti, mutta toisaalta maskien käyttäminen ei välttämättä enää 1,5vuoden jälkeen hotsita... Jääkää siis kuulolle juhlien suhteen rakkaat ystävät:)


Kiitos. 

Olen tänään saanut niin paljon onnitteluviestejä ympäri maailmaa. Kiitos niistä! Onnittelujen määrä saa nöyräksi: Ihanaa, että olen saanut tavata teidät kaikki sadat ihmiset ympäri maailmaa - kauimmaiset onnittelut tulivat Uudesta Seelannista! Huh! Tuntuu todellakin siltä, että ei ole 40 vuotta elämästäni mennyt lainkaan hukkaan. Kiitos kun olen saanut jakaa sitä kanssanne! 


/Today I turn 40. What a life it has been! What a decade from 20 to 40. I was pregnant with Topfish on my 30th birthday and I am also pregant today. I feel that every wish that I ever had have come true. This one is the biggest. He/she will be with us during the summer if all goes well. Thank you everyone for your birthday wishes all around the world! It makes me truly humble - that I have been able to meet you and share my life with you dear friends. Thank you from the bottom of my heart.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Like in Facebook

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...