torstai 9. maaliskuuta 2017

Tuomaksen väitös & karonkka

 Parisen viikkoa sitten mulla oli kunnia toimia valokuvaajana rautaisen ammattilaisen, kollegani ja ystäväni Tuomaksen väitöksessä ja karonkassa.
 Vastaväittelijänä toimi Christer Carlsson Åbo Akademista, niinkuin jo etukäteisjutussa juttelin.
Tuomaksen kustoksena ja 1.ohjaajana toimi entinen pomoni ja laitosjohtajani Lauri Frank.
 Itse väitöstilaisuus oli mitä mielenkiintoisin ja opettavaisin keskustelu.
 Minä olin kuitenkin lähinnä lupautunut kuvaamaan karonkkaa ja väitöksen jälkeisiä fiiliksiä.
 Tuomas lupasi, että saan postata näistä kuvista pienen blogireportaasin.
 Kahvitilaisuudessa kakku oli ehkä parasta juustokakkua, jota olen väitöksissä koskaan maistanut. Aivan överiä. KYllä, kaksi palaa meni. Ja minä en todellakaan ole mikään kakunsyöjä, trust me. Täytekakut ei vois mua vähempää kiinnostaa.
Tilaisuuden jälkeen pakotin asianosaiset muutamiin potretteihin. Kyllähän tää pönötys on aina vähän niin ja näin, mutta sitten olen ollut hää- ja yms muut tilaisuuksissa kuvaajana niin monta kertaa, että tiedän, et nää on kuitenkin niitä kuvia, joita halutaan nähdä. 
 Tuomaksen vaimoon oli myös ilo tutustua tämän päivän aikana. Mikä ihana pohjoisen aksentti tällä kaunottarella!
 Pienellä houkuttelulla sain tilaisuuden tärkeimmät myös hieman ulos poseeraamaan, jotta Lea Pulkkisen salin takka ei toiminut ainoana kulissina potreteille.
Tässä maisemassa on minusta sitä jotakin. Olen ylpeä siitä, että väittelin itsekin näissä maisemissa.
 Ja siitä, että olen viettänyt viimeiset 17vuotta tässä taustalla näkyvässä rakennuksessa - ensin opiskellen, sitten työskennellen.
 Tuomaksen väitös oli osaltaan mobiilipelejä käsittelevä - hän voisi helposti toimia mallina tällä alalla, jos tietojärjestelmätieteen tohtorin hommat lakkaisivat kiinnostamasta joskus.
 Illemmalla oli sitten aika siirtyä karonkkaan. Minulla oli päällä Kilappa Original, karonkka mekko vol2, jonka teetätytin Elinalla viime marraskuiseen Naomin karonkkaan. Koskapa Naomin karonkan kuvia en ole vielä saanut purettua, tää räpsy on nyt postattava kauniilla taustalla suoraan fantsusta. Kiitos kuvasta (c) Tapani Saarinen
 TuomasKIN oli valinnut paikaksi legendaarisen Wanhan Fredan.
Karonkan pukukoodi on nilkkamittainen ja musta. Tässä allaolevassa kuvassa mun kaikki rakkaat Girls of IS edustaa:) Love you girls!
Tuomas oli illan mittaan rentoutunut, vaikka eipä hänellä ollut väitöksessäkään mitään vaikeuksia vastailla rempseään tapaansa.
Puheet olivat koskettavia.
Se on aina mukava nähdä kun koko sali alkaa vollottaa, miehet ensimäisenä...
Tuomakselle!
Wanhan Fredan tarjoilut olivat hulppeat, kuten mm. Henrin ja Philippin karonkoista olin jo oppinutkin...
Paikalla oli aika mukavasti kolleegoita.
Monikulttuurisesta Phd Student -perheestämme.
Tuomaksen vaimolla oli mitä kaunein kampaus.
Ja ohjaajat ja vastaväittäjä saivat kutsun liittyä suunnistusporukkaan kauniin pipo-lahjan kautta...
Christer kiitteli nuorta väittelijää vastaväittelijän puheessaan.
Kaikenkaikkiaan ilta oli onnistunut.
Paljon naurua...
Ja koskettavia tilanteita.
Kakkua ja konjakkia:)
Loppuilta menikin sit tanssahdellessa. Kivaa oli. Onnea ja kiitokset bileistä!
/A couple of weeks back, I attended another dissertation in Lea Pulkkinen hall and a fabulous Karonkka in Wanha Freda. Tuomas defended his thesis well and the party was an excellent occasion to put on heals and dress up. Good conversation, good friends, good dancing. What a day well spent. Thank you! I was also the photographer for the day and therefore you get quite a lot of these pictures here in the blog as well.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Like in Facebook

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...