sunnuntai 24. huhtikuuta 2016

Humppaa taikka kuole

Kävipä niin, että piipahdin eilen illalla pikavisiitillä Helsingissä.
Paikkana oli Nosturi.
Syynä oli tämä varmaan kaikille muille suomalaisille tuttu orkesteri, Eläkeläiset.
Miten minä olen päässyt 35vuoden kunnioitettavaan ikään ilman että olen kuullut näitä humpan ja viihdyttämisen ammattilaisia livenä. No syy lieenee se, että, minä olen kasvanut pumpulissa. Eikä mulla oo vaan ollut ketään, joka olis vienyt kattomaan. Sen muistan, että isäni kuunteli heitä hartaasti.
No mut olen iloinen siitä, että lähdin. Harvoin tulee nähtyä vastaavaa show'ta, jossa yleisö on aivan kympillä mukana ja fiiliksissä. Olipas mukava ilta. Naisten vessassa törmäsin 'Zanaan. En tiedä, miksi olen yllättynyt siitä, että niin kuin Suomessa keikalla on tuttuja. Kyllähän nää on niin kuin pienet hiekkalaatikot täällä pohjolassa:)
Ehkä kuitenkin parasta tässä illassa oli täydellinen vapaus. Et voi niinkuin päättää vaikka lähteä Helsinkiin, jos huvvittaa. Elämässä pitäisi olla enemmän sellaisia vapaa-ajan jaksoja, jolloin ei ole agendaa ja voi vaan hypätä - ilman laskuvarjoa ja kattoo et millaisia pilviä tulee vastaan. Nautin sellaisesta aivan suunnattomasti. Ja siitä, että pääsen sellaisiin aivan odottamattomiin hoodeihin, niin kuin nyt vaikka joku tommonen Nosturi. Ja joku yhtye, joka laulaa, että Humppaa taikka kuole.

--
Last night I randomly dropped by Helsinki to hear Eläkeläiset. This was in no way planned trip. It was something that happened. Sometimes it is deliberating to have no agenda - to see what to do and take a leap of faith that it's worth it. This is a Finnish 'humppa band' that does 'covers' of famous songs into Humppa music... My dad loved it, but somehow it's taken me 35 years of my life to see the show live. There's certainly a small amount of Finnish bands performing at the same level on their gigs... The audience was so with them throughout and they were smashing keyboards and drinking alcohol throughout the performance. Overly enjoyable and completely random.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Like in Facebook

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...