perjantai 6. toukokuuta 2016

Tehotoukokuu

Väikkärin viimeistely - tai siis juhlinta ja laiskuus ovat saaneet aikaan sen, että mää oon lihonut tässä viime syksynä ja tänä keväänä. Niinpäs minä ja uusi Henrini eli Juuli päätimme aloittaa oman kesäksi kuntoon projektin nimeltä tehotoukokuu. Kaloreita ei varsinaisesti lasketa eikä ole ruokia, joita ei saisi syödä, mutta pyritään pääsemään pois napostelusta ja varsinkin meitä molempia iltaisin vaivaavasta sokerin himosta. Säännöt ovat selkeät: Kuvaat kaiken mitä syöt ja jaat sitten yhteisessä fb ryhmässä. Vertaistuki <3. Päätimme myös aloittaa punnerrushaasteen, jossa tavoitellaan yli 1000 punnerrusta kuun loppuun mennessä. Katsotaan, miten käy. Tänään meni multa 30. Liikuntojen suhteen olen aika samoilla linjoilla kuin keväällä muutenkin (Tavoite: 4xHIIT+1xSähly+2xVauvauinti) paitsi että muokkaan tätä nyt kohti:
 Ma: HIIT
Ti: HIIT+Uinti
Ke: HIIT/Kempo
To: HIIT+Uinti
Pe: Sähly
La: Lepo
Su: Kempo

Tosin, ottaen huomioon, että tulossa on yksi viikko, jolloin olen 5/7 yötä hotellissa/laivassa ja yksi viikko, kun olen 3/7 yötä hotellissa niin onhan näissä liikunnoissa haastetta. Täytyy miettiä, että milloin oikeasti tekee asiat ja pitää sitten niistä kiinni.

Mää oon tässä tehnyt päätöstä kohti San Franciscoa 2017, eli että alan treenata sekä vyökokeeseen että embua sinne. Mun Shorinji Kempo-motivaatio on ollut aivan hukassa sitten Lissabonin ja todellakin tarviin jotain säännöllisyyttä mun kempoiluun. Kaks treeniä viikkoon olis jo suuri parannus mun nollaan treeniin (tai no siis oonhan mä leireillä käynyt, mut en käytännössä missään muissa reeneissä)
 Tänä aamuna salille meno oli niin ekstrahankalan oloista, että ihmettelen, että menin. Toki endorfiinit sitten kertoivat, että olihan se oikea päätös. Mut jos mää niin kuin jauhan tätä fitnessiä täällä blogissa niin se johtuu siitä, että mun 'palkinto' siitä tehdystä treenistä ei oo suklaapatukka vaan se, et saan ottaa aivottomia treeniselfieitä instagrammiin ja spämmätä mun fiidiä fitneksellä. SORRY guys!

/Finishing one's PhD and the mere lazyness have now gone into a stage where I feel FAT. I've decided to do something about it with my new colleague, Juuli. We've gone on 'super May' which means we share all that we eat with each other (basically so that you guys would have to tolerate less pictures of my health meals). The idea is to try to use peer pressure to stop snacking and eating 'rewards' in the evenings. This week sports have been really hard to do as well.  My goal is to do something 5-6 times per week. My main sports are still HIIT and Kempo, even though my SK motivation has been totally zero since Lisbon last year. I've made the decision now to start training for San Fransisco 2017, for embu as well as 4th Dan exam. Even two times a week would be an improvement. Whether it is enough, we shall see next year, but at least this is the plan now. I need regularity and routine to my training. At the moment my beloved floor ball has started to make my back ache, which is an irritation, but still I don't want to give that up. Of course China in June and July will be about badminton more than anything, so we shall see how life is after that. Bikinishape, here we come.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Like in Facebook

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...