Suzhoussa ollessamme 9. advanced Forum on Sino-American E-commerce -konferenssiin kuului vierailu Dong Shan Electronic Commerce -puistoon.
Dongshan on verkkokauppa, joka myy alueen maataloustuotteita.
Teetä, marjoja, hedelmiä ja rapuja...
Donghsanilla on automatisoidut rapujen kasvattelualtaat, joissa sensorit mittaavat altaiden lämpötiloja jne.
Eli tämä e-commerce park hyödyntää Internet of Things -teknologiaa, ei pelkästään myy tuotteita netissä...
Alueella oli myös "start-up hautomo" eli Kiinan hallitus tarjoaa työtiloja ja -välineitä niille farmereille alueelta, jotka haluu myydä tuotteitaan esim. Taobaon alla omassa verkkokaupasaan.
Kolleegani Eetu totesikin, että suomalaisissa yrityksissä on se ongelma et ne ajattelee e-commercen olevan sitä, et luodaan oma verkkokauppa. Sit ihmetellään, että miksei tää toimi, kun kukaan ei käy siellä verkkokaupassa...
Kun tuotteet ja palvelut pitäisi panna sinne, missä asiakkaat ovat eli isompiin verkkokauppoihin, joissa on näkyvyyttä. Mene sinne, missä asiakkaasi ovat...oli se sit Facebookissa, WeChatissä tai vauvaforumeilla... pyörää ei tarvitse keksiä uudestaan, täytyy vaan miettiä, miten sitä pyörää innovatiivisesti käytetään.
Tämä oli hyvä vierailu - nähdä, missä Kiinassa mennään. Herätti ajatuksia meidän tutkimukselle. Hyvä käydä välillä kentällä katsomassa, mitä "oikeassa maailmassa" tapahtuu...
/In the 9. advanced Forum on Sino-American E-commerce conference, A visit to A local business was planned For day 2. The target was "Dongshan electronic commerce park". This place sells aggricultural products of the region online: apples, berries, Tea and even crabs. Crabs are actually raised in automatic ponds using internet of things technology to monitor the water quality and temperature. Pretty impressive really. What was even more impressive was the start up accellerator Set up there by the Chinese government to allow local farmers to come in and use their space to sell the products online under taobao... the working space and computers were provided...
This raised Many thoughts to us, Finns. In Finland, Many companies think that establishing their own webshop is the key to e-commerce and then they wonder Why they don't get customers. Go where your customers are.. Whether It is wechat or Facebook... thats the way.
It is good to visit companies and the "real world" every once in a while. I feel this visit gave me Lots of thoughts For my research.
Dongshan on verkkokauppa, joka myy alueen maataloustuotteita.
Teetä, marjoja, hedelmiä ja rapuja...
Donghsanilla on automatisoidut rapujen kasvattelualtaat, joissa sensorit mittaavat altaiden lämpötiloja jne.
Eli tämä e-commerce park hyödyntää Internet of Things -teknologiaa, ei pelkästään myy tuotteita netissä...
Alueella oli myös "start-up hautomo" eli Kiinan hallitus tarjoaa työtiloja ja -välineitä niille farmereille alueelta, jotka haluu myydä tuotteitaan esim. Taobaon alla omassa verkkokaupasaan.
Kolleegani Eetu totesikin, että suomalaisissa yrityksissä on se ongelma et ne ajattelee e-commercen olevan sitä, et luodaan oma verkkokauppa. Sit ihmetellään, että miksei tää toimi, kun kukaan ei käy siellä verkkokaupassa...
Kun tuotteet ja palvelut pitäisi panna sinne, missä asiakkaat ovat eli isompiin verkkokauppoihin, joissa on näkyvyyttä. Mene sinne, missä asiakkaasi ovat...oli se sit Facebookissa, WeChatissä tai vauvaforumeilla... pyörää ei tarvitse keksiä uudestaan, täytyy vaan miettiä, miten sitä pyörää innovatiivisesti käytetään.
Tämä oli hyvä vierailu - nähdä, missä Kiinassa mennään. Herätti ajatuksia meidän tutkimukselle. Hyvä käydä välillä kentällä katsomassa, mitä "oikeassa maailmassa" tapahtuu...
/In the 9. advanced Forum on Sino-American E-commerce conference, A visit to A local business was planned For day 2. The target was "Dongshan electronic commerce park". This place sells aggricultural products of the region online: apples, berries, Tea and even crabs. Crabs are actually raised in automatic ponds using internet of things technology to monitor the water quality and temperature. Pretty impressive really. What was even more impressive was the start up accellerator Set up there by the Chinese government to allow local farmers to come in and use their space to sell the products online under taobao... the working space and computers were provided...
This raised Many thoughts to us, Finns. In Finland, Many companies think that establishing their own webshop is the key to e-commerce and then they wonder Why they don't get customers. Go where your customers are.. Whether It is wechat or Facebook... thats the way.
It is good to visit companies and the "real world" every once in a while. I feel this visit gave me Lots of thoughts For my research.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti