sunnuntai 1. helmikuuta 2015

Matkahaaveita 2015

Tätini kysyi minulta eilen, että mihinkäs mä olen seuraavaksi menossa... Ja jouduin vastaamaan, että mulla ei ole yhtään reissua buukattuna, apua miten huolimatonta! Tämä johti siihen, että aloin miettimään, et mihinkäs mä oon tänä vuonna oikeastaan menossa... Kuten olen aiemminkin jo kertonut, matkustan yleensä erittäin harvoin vain ihan huvikseni. Käytännössä en juuri koskaan. Sen sijaan matkustan 1. työni vuoksi, 2. Shorinji Kempoleireille tai 3. Tapaaamaan sukulaisia/ystäviä. Toki jälkimmäisiä alkaa olla maailma täynnä. Tein jonkun tollaisen helpohkon 'luettele maat, joissa olet käynyt' kartan. Saattaa siitä joku uupua, mutta eiköhän tuo 26 maata ole aika lähellä totuutta. Maailmaa on tullut nähtyä, mutta vielä on paikkoja bucket-listalla, eli haluaisin käydä ennen kuin potkaisen tyhjää.
Vuonna 2012 tein listan paikoista, jotka ovat mun 'matkustusunelmat' -listalla. Olen sieltä kerran vuodessa poiminut aina jonkun pois. Oliskohan tänä vuonna joulun alla aikaa lähteä Alpeille laskemaan, sitä pohdiskelen. Muut taitavat olla aika kaukaisia projekteja, ellei sattuisi sopivaa konferenssia tai työn puolesta matkustusta. Ovathan reissut ennen kaikkea aika ja raharesurssikysymyksiä.
 Tänä vuonna olen alustavasti suunnitellut reissuja Portugaliin, Tsekkiin ja joko Puolaan tai Ruotsiin. Jälkimmäinen on tietysti kysymys siitä, mille kempoleireille osallistua - mihinkähän te olette menossa kempokaverit...? Lisäksi mietimme, miten löydettäisiin rahoitusta Kiinaanpaluuseen. Sillä kyllähän se niin on, että Kiina on mielessäni joka ikinen päivä. Ne kadut, ne ruoat, ne ystävät. Olen ajatellut niin, että jos saan väitökseni esitarkastukseen, saan lähteä Kiinaan kesällä. Siinä sitä onkin tekemistä. Nämä 13 vuoden takaiset kuvat ovat syksyisestä Krakovasta. Olisikohan siinä ajatusta tälle keväälle... Mut ihan ekana ajattelin lähteä Kainuuseen. Nyt olisi hiihtokelejäkin. Mistäs reissuista te unelmoitte?
Yesterday my aunt asked me, where am I going to travel next. That's when it hit me: No trips booked. Yes there is some plans of travels this year, mainly Portugal, Czeck and Poland/Sweden. Last is of course is a contemplation on which Shorinji Kempo camps to attend. Which gasshukus are you attending my Kempo friends, I wonder... On the other hand, I would like to go to Cracow, as it's much more exotic than Stockholm, but then again, Unity camp is always iron as far as content goes. Another issue for the Unity camp this year is that it's once again on top of Eurovision, which I would like to see from home. European Taikai in the Autumn in Lisbon is deifnitely already in the calendar. We are also looking for ways to return to China - certainly something that calls my name every day. I miss my friends, I miss the food, I miss my second home. So those are my current travel plans for this year - of course firstly I am going to go to Kajaani. It's skiing time! Which places do you dream about visiting for this year?

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Like in Facebook

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...