sunnuntai 10. heinäkuuta 2016

Huumeiden käytöstä

Onhan se niin et tää maailma ei pyöris ilman huumeita. Ihmisillä olis muuten koko ajan paha olo. Mitä sinulle tapahtuu jos et saa aamuisin kahviasi? Tai lounaalla maitolasia? Mihin kukakin on oman kroppansa totuttanut... Juteltiin keväällä ystäväni kanssa, että miten ilman tiettyjä huumeita, työpaikkojen tehokkuus alkais laskemaan radikaalisti ja ihmiset alkais käyttäytymään niinku et on "pakko saada" tota keinoilla millä hyvänsä. Mää niinkuin kaikki muutkin, oon koukussa kaikenlaiseen. Ajattelin esitellä mun tän hetken huumeet, joilla mää pääsen mun päivästä täällä Kiinassa läpi silleen et mun ei tarvii tiuskia tai olla pahalla tuulella oikeesti ollenkaan.

1. Kahvi. No tää saa ihmisen ylös sängystä aamuisin ja kahvia juon Kiinassa yleensä n. Yhden Starbucks/KFC/PasicCoffeen erikoiskahvin plus aamulla pullon Nescafeta. Jos on oikein tiukka päivä niin noiden lisäksi juon vielä toisen nescafen tai silleen. Jos ajatellaan et erikoiskahvin koko on "grande" niin sanoisin et juon täällä n. 3-4kuppia kahvia päivässä.

2. Minttu-pastillit. Kotona mynthonit, täällä joko Starbucksin sokerivapaat taikka sit jotku muut. Suun täytyy maistua hyvältä. Ei koskaan voi tietää et milloin pääsee pussaileen. Ja lisäksi etenkin työpaikalla neuvotteluissa pahan hengen hajuinen työkaveri on sellainen, mikä en ikinä haluis olla.
3. Olut. Täällä puoli litraa Tsingtaota (3,5%) maksaa 50senttiä ja sitä tulee myös iltaisin nautittua. Siis alkoholiahan tässä paikallisessa ei juurikaan ole mut klo kuuden jälkeen illalla kahvi vaihdetaan olueen, niin se vaan on.
4. Sokeri. En mielestäni ole mitenkään hirveän koukussa sokeriin - monet muut ovat enemmän kuin minä. Sokerini tulee yleensä hedelmissä ja toki noissa kahvijuomissa... Mut välillä kerran viikossa tai silleen saatan sortua jäätelöön tai juustokakkuun. En ole mikään karkinsyöjä tai suklaan erityinen ystävä - vaikkakin viime syksynä opettelin tekemään sokeritonta raakasuklaata ja siihen jää koukkuun, vaikka se melkomoinen ylellisyystuote onkin.
5. Endorfiinit. Urheiluun minä olen koukussa. Nyt kun olen ollut viikon ilman jumppaa niin olo on sen mukainen. Täytyy päästä takaisin kiinni rutiinista, nyt kun taas pystyy.
6. Huomio. Teille tulee varmaan shokkina et oon koukussa huomioon. Varmaan kaikki blogaajat ja somettajat on jollain tasolla. Mulla on tarve kirjoittaa joka päivä ja valokuvata. Onhan se mukava et joku kuuntelee mun juttuja tai katselee mun kuvia. Nätimmin vois sanoa et oon koukussa vuorovaikutukseen. Tai älypuhelimen käyttöön. Mut ne on ihan sama asia. Et on kiva kun on ihmisiä joiden kans vaihtaa ajatuksia. Se, et voin päivittäin pitää yhteyttä ihan kaikkiin mun läheisimpiin ihmisiin maailmassa, missäpäin palloa he sit niinkuin sattuvat olemaankin, se on ihmeellistä. Koska kun minä synnyin tähän maailmaan, se ei vielä ollut kuluttajien saatavilla näin helposti.
Minun huumeeni ovat tuossa. Tai no ne, joita voi lapsiystävällisessä blogissa mainita. Näitä on päivittäin saatava ja jos en saa niin alan kärttyillä, käydä pikkuhiljaa vihaiseksi ja sanoa asioita, joita en normaalitilanteessa sanoisi. Jokaisella on omat huumeensa. Joku on kiinni tupakassa tai energia-juomissa. Tai niissä huumeissa, joita yleisesti ottaen tarkoitetaan, kun sanotaan "huumeet". En ota kantaa siihen et mitkä huumeet on hyväksyttävämpiä kuin toiset. Tän kirjoituksen tarkoitus ei ollut saarnata tai paasata. Vaan herättää ajatuksia - Mitä ilman sää et pystyis elämään joka ikistä päivää?

/My friend and i discussed this spring about drugs. What are the things We are addicted on, what could We not live one day without. For me those things right now are:
1. Coffee
2. Mints
3. Beer
4. Sugar
5. Sports
6. Attention & writing (Sharing my thoughts and my pictures)
What would happen in the world if coffee was suddenly out of our lives? People would start to behave like drug addicts and do what ever they can to get it. I dont need a lot of these things but i know that if i get ju the amount that my body has been trained to get, i feel good each day and i dont have to snap at the people around me. Everyone is addicted to some things. I Think if you'd lock me into a Cell where i cant do sports, give me no coffee, sugar, beer and mints and also make sure i have no one to talk with, no paper to write on, no camera... I would probably leek out all the secrets you'd want me to tell you Within one day, as i'd gave in. What are your drugs? What are the things you absolutely must have right now, to get you through each day...?

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Like in Facebook

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...