torstai 22. elokuuta 2013

Miltä Jetlag tuntuu?

 Saavuttiin aamulla Osakaan. Ja aamusta tarkoitan että siinä kolmen aikaa yöllä Suomen aikaa, ysiltä paikallista. Aika ero on siis kuusi tuntia kätevästi.
 Olin kyllä varautunut siihen, että matka on rankka ja että jetlag päivä on ihan p*stä niin kuin se aina on... No, matka meni huomattavasti oletettua paremmin, kiitos ruotsalaisen matkaseuran, joka viihdytti aviomiehen ja Toystory 1-3, joka viihdytti pikkumiehen. Mä sain jopa luettua 40 sivua kirjaa! Kyllä on maailmassa jotain sekaisin. 10h, ei lainkaan kitinää tai itkua. Voi että mä oon niin ylpeä mun pikkuisesta matkalaisesta.
 No mut sit saavuttiin perille ilman yöunia. Ja koko päivä pitäis jaksaa putkeen. Hotelliin pääsi tsekkaamaan sisään klo 15 ja mun kännyköistä (0/3 toimi), että voisin soittaa aiemmin saapuneille sukulaisille, jotka oli 10minuutin päässä... Mentiin sit ristiin. Ei kun sit 40+C helteeseen etsimään leikkipuistoa, tankkaamaan vettä/suolaa + suojautumaan auringolta. Siinä vaiheessa oli sellanen fiilis, että joo, oliko nyt aivan pakko tulla. Mut kummasti 2h päikkäreiden jälkeen elämä näytti paljon valoisammalta ja aurinkokin laski Osakassa niin, että oli inhimillistä käydä illallisella.
 Sukulaisetkin löytyivät.
 Käytiin syömässä Okonomiyakipaikassa... Mitä mä nyt tähän voin sanoo... Ymmärsin ainakin, et mitä hienoa on olla täällä.
 Tiedän, että Jetlag ei oo mulle vaikein juttu maailmassa, mut on se kumma miten jos ihmiseltä otetaan uni pois ja sit sitä höyrystetään hengiltä kuumassa ilmassa - kyllähän se aina verottaa vaikka kuinka asennoituisi positiivisesti. Annan itselleni kuitenkin hyvät pisteet: Muistin positiivisen asenteen ja sain tsempattua itseni kokoon. Meni siis huomattavasti paremmin kuin keskiviikkoaamu, jolloin ennen kymmentä olin jo huutanut miehelle kolme kertaa ja lapselle kaksi. Niin, kyllähän tää tosiasia on, että vaikka kaukoidässä onkin ihanaa niin on se myös ihan mielettömän rankkaa. Ja me hullut maksetaan tästä omalla rahalla ja ajalla.
 Kuitenkin jo nyt voin sanoa, että ei kaduta yhtään - fiilis on hieno. Huomenna on uusi päivä!
 Ja sitä odotellessa voi täyttää massunsa edamame pavuilla!
We have landed to Osaka. The non-sleep 10h flight resolving into a 5h wait for a hotel room in boiling hot Japan really took its toll today. I confess that it was not the easiest of days. Loosing sleep is clearly one of the only things that make person feel desperation very quickly. But by night fall, after a two-hour-nap, it started to all seem worth it. Taikai starting tomorrow! To relatives, I'd like to say that little tops completely surprised me with his incredibly good behavior in the plane. No whining, no crying for ten hours, out of which he slept 2!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Like in Facebook

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...