maanantai 1. kesäkuuta 2015

Topfish in China - toukokuu 2015

 Tänään annetaan taas tilaa pikkumiehelle blogista. /today i will give voice to my little autistic man again.
 Terkut kaikille mun faneille ympäri maailmaa, kiva kun jaksatte seurailla mun juttuja. Viime marraskuussahan äiti antoi mun ekaa kertaa kirjoitella ihan mun omia juttuja tänne blogiin. Niitä voi lukea Aishan elämää Kiinassa-tagin alta muuten./Hello to all my fans from all over the world! I am so happy you have sent me nice messages about my thoughts in China, so here's some more from me.
 Tultiin sit taas takas tänne meidän toiseen kotiin maailman toiselle puolelle. Mulle paikat täällä on jo ihan tuttuja: leikkipaikat, puistot, ravintolat, äitin työpaikka jne./We came back to this other home in the Place where people are very friendly towards me. I know these places so well - the playgrounds, the parks, mom's Office and so on.
 Kaikista kivointa täällä on se, et joko äiti tai isi on mun kaa ihan koko päivän ajan, eikä koska tarvii sanoa molemmille heippoja!/i Think the best thing about our life here is that either mom or dad os with me at all times, so i never have to be completely alone and i get tons of playtime with them.
 Nyt kun on ollut kesä, ollaan hengailtu paljon ulkona. /its summer in here so we've been hanging outside a lot.


 Äiti pakottaa mut pitämään hattua päässä ja sit hieroo sellaista öljyä muhun kun lähdetään. Kummastakaan en oikein tykkää... Enkä mun uusista sandaaleista - lenkkarit olis kivemmat. /mom makes me Wear a ridiculous hat whenever in out in the sun. And she puts this oil on my body too.. I'd like to taste it rather than smear it all over myself.. Neither is my favourite.
Äitin kanssa käytiin yhden lammen rannalla ja sain vilvoitella mun varpaita siellä vedessä - se oli ihanaa! Siellä oli myös ankkoja ja pikkuinen koira... /mom and i went to this pond and i sneaked my feet into the water. That was the best day.

Me mennään aika usein piknikille äitin kanssa. Jos käy tuuri niin se ostaa mulle mäkistä ranskikset. Tykkään siitä et saan käppäillä ja tutkia ympäristöä sinä aikana kun syön. /We  often go for picnics with mom, if I'm lucky, I get fries from McDonald's, those are my favourite. On the picnics, I like the fact that I can explore the surroundings while eating...

Isi osti mulle juomapullon, jossa on pilli. Täällä on jano melkein koko ajan! Välillä ärsyttää kun nuo työntää sitä mun naamalle melkein viiden minuutin välein. /daddy bought me a sippycup. I am thirsty almost all the time here. They stick it to my face almost every five minutes - annoying!

Kiinalaiset tytöt prinsessamekoissaan ovat alkaneet seurata mua. Varsinkin niissä leikkipaikoissa. Mä hyppelen ja juoksen ja kiipeilen ja ne matkii kaiken mitä mä teen. Hupsut tytöt! Ne kysyy äidiltä mikä mun nimi on.. Ja et kuinka vanha mä oon... Tavallaan nautin siitä et mulla on noita seurailijoita, kunhan ne ei tuu mun tielle. /The Chinese girls have started following me around. Specifically in the playgrounds. I do things like running, jumping and climbing and they mimic my moves. Funny girls, I kinda enjoy having a following. They ask my mom for my name and how old i am.

Mä oon yrittänyt parhaani jutella kaikille ihmisille niillä kielillä joita osaan. Esim. Äitiin saa vauhtia kun sille sanoo et 'männeen'. Jos haluun ulos. Sit sanon kans että 'buyao' jos en halua jotain. Mut suurimmaksi osaksi juttelen vielä mun omalla kielellä. /I've been trying my hardest to make these people understand my language - i dont understand how its so difficult for others. Mom is easy to get moving by saying 'männeen', and they kind of get it that i dont want something when i say 'buyao'.

Mun tarvii nyt mennä, kuulkaas. Tärkeitä bisneksiä kivien ja männynneulasten kanssa. /i better go now folks, i have serious business with pine cones and Rocks to attend.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Like in Facebook

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...