maanantai 21. lokakuuta 2013

Budjettiasu

 Tässä tulevina viikkoina saatte kärsiä hieman muotiblogauksesta. Nyt kun oli parin viikon verran joku ottamassa kuvia niin täytyyhän niitä nyt sit näyttää.
 Nämä kuvat on otettu missäkäs muualla kuin Tang-paratiisissa, jossa myös pieni kiinalainen halusi tulla kuvatuksi minun kanssani... Yleensä kiinalaiset haluaa ottaa kuvia pojastani... Olin lievästi yllättynyt kun tulivatkin ottamaan kuvia minun kanssani useampaan otteeseen päivän aikana. Arvelen että syynä oli amerikkalaistyylinen cowboy-hattuni, joka ehkä innoitti heitä arvelemaan, että haluaisin poseerata turistikuvissaan. Ihan oikeasti mä mietin usein, että mitä ihmettä kiinalaiset tekee kuvillaan jostain random ulkkareista? Näyttää kavereilleen että hei kato mitä mä löysin tossa toisena päivänä? On se silti joka kerta yhtä outo ajatus... Mutta ehkäpä mä oon vaan matkaillut liikaa ja nähnyt liikaa kun en nää mitä järkeä on ottaa ulkomaalaisesta kuvia... Ehkäpä jos Jyväskylään ilmaantuis Eskimo tai joku todella eksoottisen asustuksen omaava alkuperäiskansalainen niin ehkä mäkin saattaisin ottaa kuvan. Mutta hei oikeesti... Eikö näitä Lau Waita oo jo nähty tarpeeks, ainakin Xi'anissa???
 Mekko on uusi, muslimikorttelista, kuinkas muutenkaan. Ostin ihan sian säkissä ilman että sovitin, koska toi näytti kivalta ja värit kans. Olen varsin tyytyväinen ja saatan käydä hakemassa vielä toisenkin, erivärissä. Sen verran kätevä toi on. Toisaalta kelpaa iltamenoihin ja toisaalta jos alkaa tuntua liian kuluneelta niin sen voi siirtää kotimekoksi. Tykkään usein iltaisin käyttää mekkoja kotona, ne on nopeita vetää päälle eikä tarvii sen kummempaa, vaikka suihkun jälkeen kun teeveetä katsoo tms. Mekon hinta oli 80RMB eli n. 11euroa. Joo tiedän, että halvemmallakin olisin varmaan saanut, mut ton olin valmis maksamaan, joten en tinkinyt enempää.
 Hattu oli aivan heräteostos. Se johtui siitä, että olin Xi'anin kaupungin muurilla ja mulla ei ollut arskoja mukana ja oli vaan tunti aikaa pyöräillä auringonpaahteessa. Muita hattuja ei ollut myytävänä. Mutta no nyt kun tuli kerran ostettua niin olis se voinut olla surkeampikin. Itseasiassa tykkään välillä vaihdella lookkia, Cowgirl toimii monen kanssa, samoin tollainen perusvaalean ruskea väri. Maksoi kokonaiset 20RMB (n. 2,4euroa)
 Aurinkolasit on niin surkeat, että pitäis heittää noi menemään. Katsoin, että puolet kuvista on ihan hirveitä, kun niissä on noi järkyttävät lasit. Joo, mä ostan aidot reiskat ihan heti sitten kun mulla ei oo pientä lasta joka tappaa laseja työkseen. Mut joo, noin euron kakkulat saa siihen asti kelvata, koska ne ei harmita sitten kun taas tälläkin viikolla niistä irtoo sanka tai lasi. Mitenköhän sellaiset trendiäidit pärjää, joilla on merkkivaatteita ja kalliita tuotteita niin paljon, että niiden lapset varmaan on koko ajan kuin elefantteja posliinikaupassa???
 Kengät oli tutut ja turvalliset eli Biancon nahkaballeriinat konjakin värissä, jotka oon kävellyt ihan puhki. Täytyy kyllä sanoa, että mä en enää oikein tykkää ostaa muita kuin nahkakenkiä. Ne on niin mukavia jalassa. Tokihan nääkin piti kävellä ensin 'sisään', mutta tekonahkaiset ei vaan muotoudu tuolla lailla. Täällä Kiinassa on lähes mahdoton löytää mitään järkeviä kenkiä mun 40-41 koon jalkaan. Kaikki kenkäkaupat ovat järjestään ottaneet valikoimiinsa vain 39 numeroon päättyviä kenkiä. Jopa Ecco! Mä olin todella yllättynyt ettei Eccolta saanut edes tilaamalla neljää kymppiä. Kyllä harmittaa, kun olis niin kauniita nilkkureita. Ei auta kuin ostaa uudet talvikengät Suomesta. Mun paremmat nilkkurit on niin loppuun kävelty talvelta, että ne on kyllä pakko hankkia kun tulen takaisin. Ihania karvauggeja sen sijaan löytyy kotoa viime vuoden kiinasaaliista - niitähän sai Pekingistä salaisesta eläintarhan läheisestä kenkämaailmasta... Ehkäpä täytyy visiteerata siellä vielä toistamiseen, jos on aikaa Pekingissä.
 Että sellaisia mietteitä. Mitäs mieltä olette tästä asusta vielä kesäisessä Xi'anissa? Ainakaan sitä ei ollut hinnalla pilattu.
 You will need to tolerate some fashion blogging in the next couple of weeks as I had a photographer here in Xi'an with me for a while. I bought the dress from the muslim quarter a couple of weeks back and even though I am not too much of a fan of maxi dresses, I have to say that I like this one. It's a nice print and doesn't really need much accessories to work. My cowgirl hat is from the wall of Xi'an - a complete random purchase that I had to make as I was without any shade cycling one day. However, I think I could have used 2,4euros in a worse way, I kind of like it. The shoes are from Bianco (Jyväskylä) and my shades are crap Chinese quality. When I no longer have a kid who breaks my sun glasses every other day, I will spend some more money in those, but for now, 2 euro glasses will also do. So the only thing expensive in this outfit was the shoes and even those were from a sale. What do you think about this look? Or about fashion blogging anyways? Bored already?

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Like in Facebook

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...