keskiviikko 21. marraskuuta 2012

You wanna Looki-Look?

 Käytiin toistamiseen Dazhalan Jiellä. Tässäpä teille pieniä maistiaisia siitä, millaista roinaa on markkinoilla... Yllä: Muhvi! Kaikille kiinalaisille, jotka vaan seisoskelevat päivät pitkään kojuissaan kädet palellen. On muuten kyllä aivan tosi epäkäytännöllinen kapine. Sen sijaan ostin 3 paria keinonahkahanskoja, 1eur/kpl. Ne onkin jo paketoitu Suomeen.
 Tämä fantastisella manji-kuosilla varusteltu takki tarttui myös matkaan. Se ei ollut niin ihana päällä kuin olisi voinut kuvitella, mutta mitä vähemmän haluat jonkun jutun niin sen parempi hinta ja sitten tuleekin jo hankittua jotain. Olen nyt päässyt tinkimisestä kiinni - tämä tapahtui näin:

Minä: Paljonko?
Myyjä: 680rämpylää (Kiitos Kaitaliina tästä ihanasta sanasta, joka on tarttunut)
Minä: No onpa kallis, en tiedä
Myyjä: Minä antaa kaveri hinta
Minä: No paljonko?
Myyjä 640RMB
Minä: Joo en mä halua sitä noin paljon
Myyjä: Sinä sanoa, mitä sinä maksaa (Kiinalaisilla ei ole kielioppia)
Minä: No jaa, ehkä 200RMB.
Myyjä: Kauhistelee - tämä hyvä laatu, villaa ja silkkiä! 550!
Minä: Lähtee kävelemään - en mä tarvii sitä
Myyjä: 200! Joo joo, minä antaa, mutta seuraavalla kerralla, muista minut, tämä ystävä hinta.
 Pandaa löytyy kaikenlaisina kapistuksina.
 Jotkut pandat omaavat enemmän asennetta kuin toiset.
 Myös Mao- ja kommunistikrääsää oli todella joka lähtöön. Tiedän ainakin yhden ystäväni, jonka seuraavat joulu- ja synttärilahjat on jo hankittu:)
 Jaa ja sitten on tätä sorttia. Setäni kerää buddhia... En panisi pahakseni omaakin buddhaa, mutta odotan 'sitä oikeaa' tulevaksi vastaan.
 Myös propaganda-postereita oli myynnissä, mutta vain vähän. Meillähän on sellainen olohuoneen seinällä...
 Myös Angry birdsejä oli paljon liikkeellä eri malleina.
 Lisää kansan suosikkeja.
 Ilta pimeni nopeasti shoppaillessa.
 Tykkään tällaisesta shoppailusta - kaikille löytyy jotain.
 Oli se sitten kodin koristusta...
 ..tai entisten keisareiden hattuja...
 Rihkamaa...
 Ja kalligrafiaa. Täytynee käydä teettämässä bannereita sitten lähempänä lähtöä. Ollaan siis lähetetty nyt jo yhteensä 3 pakettia Suomeen - täytyy vähän rajoittaa shoppailua... Joulukin on tulossa, vaikka sittä ei kyllä säästä uskoisi.
 Lopuksi vielä:osta kiinalainen feikkipassi, jossa lukee "perfect girlfriend" tai jotain muuta sutjakasta.

1 kommentti:

Like in Facebook

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...