lauantai 20. huhtikuuta 2013

Kevään Kuntosalireeniä

 
Välillä vois sanoo jotain reeneistäkin, vai? Oon heiaheia:n aktiivinen käyttäjä kännykällä. Minua motivoi nähdä viikkoja, joissa on pallerot kunnossa. Tavoittenani on siis liikkua 3-5kertaa viikossa. Päälajini on tottakai Shorinji Kempo, mutta se itsessään ei täytä koko viikon reeniaikataulua, joten olen monta, monta vuotta jo harrastanut muutakin liikuntaa, mm. kävelyä, hölkkää, uintia, pyöräilyä, hiihtoa whatnot. Viime syksynä päätin ottaa härkää sarvista ja kokeilla kuntosaliohjelmaa:)


Olipa sosiaalisen median käytöstä taas kovasti hyötyäkin, sillä automaattisia urheilupostauksiani lukenut voimaharjoittelutaustainen kaverini päätti huomauttaa, että mulla vois olla ihan oikeekin ohjelma. Kyllähän mä olin jo aiemmin tullut siihen tulokseen, että Kuntoportin n. 20v naisenalku 'PT'ni laatima ohjelma oli mulle noh - hieman liian kevyt ja ehkei ihan mun tarkoituksiin soveltuva kuitenkaan. Mun tavoitteet on kuitenkin hieman erilaiset kuin naisten reenien yleensä. Niinpä olin erittäin ilahtunut siitä, että J lupasi tehdä mulle ohjelman, jota olen nyt noudatellut parin viikon ajan. Kiitos!
Viikon ykkösreenissä tein tällä viikolla tän tyyppistä:
1. Crosstrainer 10min
2. Kyykyt 4x12, eka punainen tanko niskassa, loput vaaleansininen (ei mitään hajua mitä ne painaa)
3. Penkki 20kg x 9, 6, 6 - joo oli hieman liian kovat painot
4. Ylätalja 30kg x 9, 8, 9
5. Pystypunnerrus 6kg per käsi x 11, 7kg per käsi x 10, x 9,5
6. Hauiskäännöt suoralla tangolla 20kg x6,5, 17,5x 8, x8
7. Lankkupidot 3x 1min

Tästä kommenttina voin sanoa, että on tosi paljon enemmän ylävartalopainotteinen kuin aiempi ohjelmani. Ja aluksi oli sormet suussa termistön suhteen. Eihän tällainen ex-kuntosalikammoinen ees osaa ladata rautaa tankoon! Mutta niin se on vaan ruvennut onnistumaan ja seuraavan päivän kipeet lihakset kertoo, että jotain tuli tehtyäkin. Täytyy yrittää viikonloppuna päästä kakkoskerralle, että tulis pari reeniä viikkoon. Sen uhka on tällä hetkellä ainoastaan yksi kipeä pienokainen kotona:(
 Viime viikolla mulla oli reeniseuraakin, kun olin työmatkalla:) Onhan se mukavampi, jos ei tarvii mennä yksikseen. Sosiaalinen paine auttaa!Täytyy sanoa, että jos olisin miettinyt asiaa tarkemmin, olisi pitänyt olla sitoutumatta yhteen kuntosaliin kokonaiseksi vuodeksi. Jo ihan siitä syystä, että mä oon vaan max 2krt/viikkoon kävijä ja vaikka kävis sen 8krt per kuu niin onhan se kallista lystiä. Kaikkien sairastelujen ja matkojen kanssa olis helpompi vaan maksaa kertamaksuja. Ja silloin vois käydä myös reenaileen miesseurassa, joka ei kuntoportilla onnistu. Tuntuu, et mulla on paljonkin miespuolisia reenailijakavereita, mut ei oikein naisia... Mut siihen olen tietysti tyytyväinen, että koska mulla on se vuoden soppari niin on ihan tosissaan pakko ollut jatkaa tätä harrastusta, ettei mene kaikki rahat kankkulan kaivoon. Olisin ehkä jo luovuttanut, että ehkäpä se oli kuitenkin hyvä veto. Haluaisin edelleen tehdä jonkun kuntotestin tms nyt, jotta näkisi vaikka 3kk kuluttua, että onks tästä mitään hyötyä ja vois olla jotain vertailevaa dataa. InBody-mittausta oon kans ajatellut, mutta ilmeisesti Jyväskylässä LIKES ei enää tee niitä. Täytyy löytää joku muu paikka.
I got a new gym program from my budo-background friend and have been testing it for two weeks now. Feels good!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Like in Facebook

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...